SANNY studio
  • Úvod
  • PROJEKTY
  • Návrh interiéru
  • Home staging
  • Blog
  • Kontakt

Kancelárske priestory, časť 1: Organizácia kancelárie

9/11/2013

 
Chcete sa dozvedieť viac o správnom pracovnom prostredí? Zaujíma Vás čo všetko na Vás pri práci vplýva? Máte pocit, že sa v práci necítite dobre a chcete to zmeniť?  

Prinášame Vám sériu článkov o kancelárskych priestoroch, kde sa dozviete viac o tom , na čo všetko treba dbať pri zariaďovaní, alebo pri reorganizácii Vašej kancelárie. Prostredie, v ktorom pracujeme výraznou mierou ovplyňuje naše pracovné nasadenie, produktivitu a aj samotný záujem o prácu. Priestory, výhľady, farby ovplyvňujú našu psychiku a tým aj celkové výsledky firmy a samotný dojem na klientov. Veď komu by sa pracovalo dobre v prostredí, v ktorom sa necíti dobre?!
Medzi základné princípy pri návrhu kancelárie a pracovného miesta patria aj tieto princípy:

1. Pracovné stoly by nemali byť oproti sebe – ak neexistuje iné riešenie, tak treba aspoň umiestniť PC na opačné strany, aby nedochádzalo k priamemu čelnému kontaktu zamestnancov.

2. Zamestnanec by sa zo svojho pracovného miesta nemal pozerať do steny a ani by nemal sedieť chrbtom k dverám. Ideálny je výhľad priamo na vstupné dvere do kancelárie.

3. Zamestnanci by nemali sedieť chrbtom k sebe – spôsobuje to pocit neistoty od chrbta.

4. Pracovné miesto treba rozdeliť na pracovnú časť a stohovú-skladovú časť. Treba dbať na to, aby bol na stole vždy poriadok a aby sa práca neprenášala do ďalšieho dňa.

5. Pracovné miesto by malo byť orientované podľa prirodzeného osvetlenia – ideálne je ak svetlo prichádza z boku.

6.Pracovný stôl by sa nemal osadzovať k stene a stĺpu, aby sme nevytvárali blokády


ŠPECIÁLNE PRACOVNÉ MIESTA

7.V prípade rokovaní, porád, alebo tzv. „brainstorming-u“ je najefektívnejšie  usporiadať stoly do oválu, alebo tvar U. Podporuje to komunikáciu a tvorivosť v priestore.

8. Zmluvy je najvýhodnejšie podpisovať na obdĺžnikovom prázdnom stole. Pri podpisovaní zmlúv, alebo dohadovaní kontraktov je dobré byť v miestnosti, ktorá Nám nedáva množstvo impluzov na dekoncentráciu. Aby sme boli pri podpise dôležitých zmlúv úspešný, je dobre ak má stôl väčšie rozmery a je dostupný z oboch strán.

9. Naopak pokiaľ má byť pracovné miesto určené pre tvorivú činnosť, je vhodné používať oblé tvary, rôznorodé materiály – napríklad doplniť ostré hrany nábytku kvetmi.

10. Kancelária šéfa, alebo manažéra by mala byť umiestnená čo najďalej od vstupu, aby mu zabezpečila pokoj pri práci, rozvahu a sústredenosť. Kancelária by mala mať málo nábytku, stohov, papierov,  pravidelný tvar a mala by byť priestranná.

A hlavne netreba zabúdať, že: 
„Aký výhľad máme z pracovného miesta, taký je aj Náš výhľad do budúcnosti!“


Zdroje obrázkov: www.google.com

Comments are closed.

    Archív


    ​3/5: Pracovné zóny
    4/5: Ergonómia v kuchyni
    2/5: Typy kuchýň
    1/5:Umiestnenie kuchyne
    Psychológia bývania
    Aktuálne trendy - kuchyne
    Prečo spolupracovať s architektom?
    Najnovšie trendy medzi podlahami
    Kancelárske priestory: Organizácia kancelárie
    Farby a ich využitie pri riešení interiéru,3/3
    Farby a ich využitie pri riešení interiéru,2/3
    Farby a ich využitie pri riešení interiéru,1/3
    Aká je ideálna orientácia bytu na svetové strany?
Powered by Create your own unique website with customizable templates.
  • Úvod
  • PROJEKTY
  • Návrh interiéru
  • Home staging
  • Blog
  • Kontakt